Over ons

Historie, werkwijze & ons team.
Op deze pagina leest u er meer over.

Over ons

Historie

Fiducia Accounting is in 2014 begonnen als JRCO (John Rademacher Consultancy). In het begin lag de nadruk van de dienstverlening op interimwerkzaamheden bij opdrachtgevers als Hoofd Administratie of Financial Controller.

Om niet afhankelijk te zijn van één soort dienstverlening werd met hulp van Math Koll van Makosoft te Bocholtz ook gestart met het geven van trainingen in de Office-applicaties Excel en Word.

In de loop der jaren werden de vorengenoemde diensten uitgebreid met een aantal administraties van kleinere ondernemers. Deze dienstverlening kreeg in 2018 een flinke expansie door overname van de klantenportefeuille van een collega.

Omdat de naam JRCO niet meer in lijn was met de dagelijkse dienstverlening, is begin 2019 de naam gewijzigd in Fiducia Accounting. Fiducia is het Latijnse woord voor Vertrouwen. Niet voor niets is ons motto “Wederzijds vertrouwen is de basis voor ons advies”!
Daarnaast zijn ook de handelsnamen Fiducia VvE Beheer, Fiducia Interim, Fiducia Training en Fiducia Fiscaal vastgelegd.

Sinds september 2019 is het kantoor gevestigd in De Heerenhof, een monumentaal, gerestaureerd Landgoed waarin gastvrijheid en comfort centraal staan. Kenmerken waar wij ons goed bij kunnen aansluiten.

Werkwijze

Fiducia Accounting werkt doorgaans op basis van vaste prijsafspraken. In deze prijsafspraak is helder en duidelijk vastgelegd welke dienstverlening gewenst is en wordt verricht. Over de inhoud van die dienstverlening voeren wij vooraf een goede discussie, waarmee problemen achteraf veelal wordt vermeden.

Heeft u financiële vragen? Stel deze gerust, dit zit namelijk in de afgesproken prijs. Wij houden van open en transparante communicatielijnen met u. Zo weten beide partijen wat ze aan elkaar hebben.

Is uw vraag specifiek van aard en/of leidt ons advies tot bijzondere werkzaamheden, dan geven wij u vooraf een raming van onze werkzaamheden en kosten. U komt dan niet achteraf voor verrassingen te staan.

Interesse?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek! Telefoon: 043 – 820 0627.

Ons team

Ons team bestaat uit drie personen:

John Rademacher

Remi Hoeben

Micha Lesger

John Rademacher

John begon in 1985 zijn carrière bij AZL te Heerlen waar hij 18 jaren gewerkt heeft op de financiële administratie voor pensioen- en beleggingsfondsen, waarvan de laatste 10 jaren als coördinator van een team dat verantwoordelijk was voor de jaarrekeningen van deze klanten.

In 2003 maakte hij de overstap naar de Mourmansgroep (grondleggers van snackgigant Mora) om daar als Controller werkzaam te zijn. In die periode heeft hij zich vooral beziggehouden met het organiseren en herstructureren van de tot deze groep behorende entiteiten.

In 2008 maakte John de overstap naar GP International Holding N.V., een internationaal georiënteerd bedrijf op het gebied van natuurlijke voedingssupplementen. In deze organisatie was John als assistent controller en hoofd administratie actief.

Vanaf eind 2011 vervolgde John zijn loopbaan bij Credit Life International N.V. als hoofd administratie. Nadat de toenmalige directie aankondigde, dat de Nederlandse activiteiten door de Duitse holding zouden worden overgenomen, heeft John in 2014 de stap gezet om als zelfstandig interim financial aan de slag te gaan.

John’s voornaamste aandachtsgebieden zijn accounting, controlling, fiscaliteit en automatisering, waarbij de overige belangrijke aandachtsgebieden in een onderneming niet uit het oog worden verloren.
Door zijn brede kennis en belangstelling, signaleert John snel problemen, benoemt deze en vertaalt theoretische oplossingen naar de praktijk.

Citaat van John: “Het directe menselijke contact, liefst met een beetje humor, zorgt ervoor dat ik een goede interactie heb met de mensen waarmee ik samenwerk”.

Remi Hoeben

Remi rondde in 2018 zijn opleiding administratie af en startte meteen bij Fiducia Accounting als administratief medewerker.

Remi is verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele zaken, zoals het verwerken van de bedrijfsadministratie en de salarisadministratie van onze klanten.

En neemt u telefonisch contact op met ons, dan hoort u veelal als eerste de stem van Remi.

Micha Lesger

Micha is na de HAVO gaan werken bij het NBBS, tegenwoordig een specialist in verre reizen, als administratief medewerker. Na een kort jaartje als telefoniste bij ESTEC, het European Space Research and Technology Centre in Noordwijk, vond Micha een nieuwe uitdaging in haar eigen horecazaak.

Na de geboorte van haar kinderen, heeft zij de organisatie op zich genomen van het recreanten ijshockey in haar toenmalige woonplaats. Toen de jongste naar school ging, vond Micha een nieuwe uitdaging in vrijwilligerswerk voor het IVN.

Na een aantal opleidingen als natuurgids en watergids, ontwikkelde Micha lessen voor basis- en middelbare scholieren, wat vervolgens resulteerde in het geven van lessen aan deze groepen.

Naast haar baan als administratief medewerker, heeft Micha de Hbo-opleiding SPD gevolgd. Na een aantal jaren in het vastgoed te hebben gewerkt bij Ortmans Vastgoed Services te Ubachsberg, is Micha vanaf september 2019 bij Fiducia Accounting werkzaam.